15 november 2006

MAMMUT?

MAMMUT eller resårbotten...det är vad det rör sig om!

Vi tänkte köpa en säng till Filippa som hon ska ha när hon blir lite äldre.
Praktiskt och ekonomiskt så vore det allra bäst att köpa en resårbotten och lägga direkt på golvet och så en massa kuddar på för att skapa lite mys...
...Men...
Filippa har ju fått MAMMUT-möbler på sitt rum redan och det skulle vara sååå fint med en MAMMUT-säng också!

Mitt mamma-huvud säger resårbotten men mitt mamma-hjärta säger MAMMUT!
Klart att vår lilla prinsessa ska få barnmöbler på sitt rum!!!

Om man ändå kunde tänka med huvudet och inte med hjärtat!!

I förrgår var vi och fikade hos Filippas kompis Frida som är två veckor äldre än Filippa. De gillar varandra...konstigt att man kan märka det hos bebisar!
Man märkte det redan de första gångerna de sågs som nästan nyfödda. De låg och sträckte sig mot varandra omedvetet!
Skulle vara så roligt om man lyckas bibehålla kontakten och tjejerna faktiskt blir kompisar!

Idag är vädret underbart i Veberöd och jag tänkte att jag och Filippa skulle lyckas ta oss ut på promenad idag.
Om inget annat så för att hämta Oscar efter skolan.

Jag är gräs-änka eftersom Nicklas är på konferens i Mölndal - en konferens som vi båda var inbjudna till men som jag av naturliga skäl inte kan åka på.
Kan ju inte säga att jag känner mig så lockad heller...jag är ju mamma-ledig av hela mitt hjärta!

Inga kommentarer: