27 juli 2007

Sista ensam-dagen

Idag är det sista dagen jag är föräldraledig ensam :-(

Tekniskt sett så är jag inte föräldraledig ens...jag har semester!
Ensam med Filippa är jag inte heller...både Tim och Oscar är här och då är jag inte vatten värd :-)

5 ynka veckor har jag nu kvar på min tid hemma med Filippa - sen är det dags att börja jobba igen.
Har ont i magen och känner mig jättedeppig för detta.
Vill så gärna vara hemma längre med henne - mitt sista barn!

Jag har aldrig mått så här bra nånsin - har trivts så himla bra med att vara hemma med henne.
Känt mig så avslappnad och lugn.
Med Tim och Oscar var jag bara hemma 6 månader resp. 8 månader.
Trodde att 16 månader skulle räcka för att få "nog".

Nu väntar semestern tillsammans och en massa annat "hitte-på" och jag hoppas att jag för några dagar eller åtminstone stunder kan glömma bort att jag snart ska jobba.

För Filippas del väntar ju en helt ny och spännande tid - ledig med pappa!

I 10 månader!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir säkert jättebra semester som ni får...unna er mycket mys och härliga upplevelser. Jag förstår dig och känner med dig...har bara jobbat heltid i 2,5 vecka innan semestern, men det kändes ändå tufft. Dock tyckte jag att det kändes bra att ha Alvin hemma hos pappa, så jag tror nästa steg till dagmamman blir lite tuffare för min del.

Ha det så bra så hoppas jag vi ses snart.
kramar
Camilla

Anonym sa...

Jösses ja, jag kan ana hur du känner dig. Med min eget facit i hand ska jag INTE börja jobba så tidigt när/om jag får en trea :) Då ska jag njuta! många *kramar* till dig och hoppas att semestern blir underbar!